سلامت مو

رمز و راز خرید موفق شامپو مناسب موی چرب

رمز و راز خرید موفق شامپو مناسب موی چرب

چرب شدن موها با فاصله زمانی کم، موضوعی است که خیلی از افراد از آن در عذابند. وقتی که موها چرب می شوند، حالت برق و روغنی موها و شوره زدن در آنها بیشتر می‌شود که این موارد اصلا خوشایند افراد نیست. تنوع شامپو مناسب موی چرب به حدی زیاد شده که با انتخاب درست آن این مشکل به راحتی برای شما برطرف خواهد شد. اما سوال اینجاست که شامپو مناسب موهای چرب باید چه مشخصه هایی داشته باشد؟ در ادامه این پست نکات مهم برای خرید شامپو مناسب مو چرب را با شما در میان میگذاریم.

چرا موها چرب می‌شوند؟

در پوست سر شما غددی برای ترشح چربی وجود دارند که چربی ترشح شده از این غدد، برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از شکنندگی آنها لازم و ضروری است، پس وجود چربی با سطح مشخصی از آن، در هر نوع مو غیر قابل انکار است اما مشکل اینجاست که این غدد چربی بیشتر از مقدار لازم برای مو را تولید می کنند. این چربی اضافه باعث چرب شدن موها و پوست کف سر می‌شود و برای اینکه خیلی دردسرساز نشود، باید از آن جلوگیری کرد. عوامل متفاوتی مثل وراثت، نوع تغذیه (مثل خوردن غذاهای چرب) ، آلودگی هوا و … بر این موضوع تاثیر می گذارند. چرب شدن موهای سر باعث جذب آلودگی های محیطی، گرد و غبار، حالت نگرفتن موها، چسبندگی موی سر و کف سر و نیاز به شستشوی مداوم موها خواهد شد.

نکاتی برای حفظ سلامت موهای چرب
  • موهای خود را به شکل دم اسبی نبندید
  • موها را تند تند باز و بسته نکنید و با دست‌های آلوده با آنها بازی نکنید
  • از نرم کننده ی مو به میزان متعادل استفاده کنید و از برخورد آن با ریشه موی سر جلوگیری کنید
  • از شانه زدن بیش از حد موی سر اجتناب کنید
  • به طور مرتب شانه و برس خود را بشویید
  • فقط از شامپوی مخصوص موی چرب استفاده کنید
  • حداکثر یک یا دو روز درمیان موهایتان را بشویید
مهمترین نکات شامپو مناسب موی چرب:

اگر موهای چربی دارید، بدون تردید تا به حال روشهای مختلفی را برای درمان این مشکل امتحان کرده‌اید و یا به شما معرفی کرده اند یا به سراغ دکتر متخصص پوست و مو رفته اید و یا حتی برای خرید شامپوهای مختلف یا گران‌قیمت اقدام کرده اید، اما جدای از مراجعه به متخصص پوست و مو، نکاتی عمومی وجود دارند که می توانید برای خرید شامپو مناسب موی چرب آنها را مدنظر بگیرید. در ادامه این پست به این موارد می پردازیم:

از شامپوهای آبرسان یا مرطوب کننده اکیدا استفاده نکنید

خاصیت مرطوب‌کنندگی قوی در بعضی از شامپوهای موجود در بازار وجود دارد و مزیت خیلی خوبی هم محسوب می‌شود، اما نه برای شما که موهای چربی دارید! بلکه برای کسانی که موهای خشک و بی‌آبی دارند و باید هر طور شده رطوبت مورد نیاز موهایشان را تامین کنند. اگر در هنگام خرید شامپو مخصوص موی چرب  با عباراتی مثل مرطوب‌کننده، نرم‌کننده یا آبرسان بر روی بسته‌بندی شامپو مواجه شدید، آن را کنار بگذارید.

شامپو حاوی سالیسیلیک اسید مناسب شماست

سالیسیلیک اسید، همزمان چند عملکرد را روی پوست سر و فولیکول‌های مو انجام می‌دهد:

  • از تجمع چربی اضافه در پوست سر جلوگیری می‌کند
  • خطر ایجاد جوش و آکنه در پوست سر را کم می‌کند
  • باعث کاهش شوره سر می‌شود
  • پوست سر را از تجمع سلول‌های مرده و پوسته‌پوسته شدن دور نگه می‌دارد.
از شامپوهای بر پایه روغن اجتناب کنید

شامپوهایی که بر پایه روغن‌ ساخته می شوند، چربی پوست سر شما را بالاتر می‌برند و مسلما گزینه مناسبی برای شما با موهای چرب نخواهند بود. اگر هنگام خرید شامپوی سر با عبارت: بر پایه روغن بر روی بسته‌بندی شامپو روبرو شدید، آن را با شامپویی که ترکیبات روغنی ندارد جایگزین کنید.

شامپوی سولفاته انتخاب مناسبی برای شماست

سولفات‌های موجود در شامپو فواید زیادی مثل: از بین بردن سلول‌های مرده و پاک کردن چربی و آلودگی‌های انباشته شده روی سر را دارند، اما به دلیل میزان پاک‌کنندگی قوی خود برای موهای معمولی و خشک و حساس اصلا مناسب نیستند و با از بین بردن چربی مو باعث خشک شدن آنها می‌شوند. اما برای شما که موهای چربی دارید، شامپوهای سولفات‌دار به خلاص شدن از چربی‌ها و روغن‌های اضافه بر روی سر تا حد زیادی کمک می‌کنند.

شامپوهای شفاف‌کننده برای موهای چرب شما مناسبند

شامپوهای شفاف‌کننده دارای ترکیبی هستند که به کاهش چربی موهای خیلی چرب کمک می‌کنند. در ساختار آنها ماده‌ای به نام اسید استیک وجود دارد که نوعی اسید ملایم است و باعث شفاف‌کنندگی مو می‌شود. از آنجایی که موهای چرب درخشان هستند اما پس از مدتی به علت رسوخ چربی حالت مات و کدری به خود می‌گیرند، استفاده از این نوع شامپوها می‌تواند برای بازگرداندن درخشندگی طبیعی مو هم مفید باشد. استفاده از این شامپوها بصورت مصرف روزانه توصیه نمی شود چون ممکن است باعث ایجاد اثر معکوس شوند.

برای خرید شامپوی مناسب موی چرب می توانید از محصولات فروشگاه دوک آرت هم دیدن کنید

اینستاگرام دوک آرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *